tirsdag den 24. november 2009

Meatballer
- tænk der findes et kødbolle instrument:)


Amazon usa har mange fantastiske køkken maskiner og ikke mindst accessorize.
Jeg fandt meatballers i flere størrelser, meloncutter, olivenskeer mm. - men de sender ikke overseas!! det må de ikke!!!
Ingen webshops undenfor usa fører en meatballer.

Jeg tænkte praktisk - hvem kender jeg der skal til usa?
Men dagen efter fandt jeg sørme en i en isenkræmmer på strøget i Århus. Sat ned til kr. 19,95.
Jeg måtte også købe en til Lisbeth, som jeg var på vej til kaffe-snak med. Selvom jeg lige havde købt en dejskraber til hende.

Et frikadellejern, kaldte de det. En eller anden dansk fabrikant havde fået den geniale idè for år tilbage - men de solgte ikke rigtig.
Men har de fortalt nogen om det? - det hemmelige frikadellejern:)
Men det kan også være det samme - for det er ikke ret fuktionelt.
(Jeg har egentlig ikke hørt, om Lisbeth synes den virker).
De spanske kødboller (opskrift herunder) bliver alt for store og aflange, og frikadellefarsen sidder fast, også selv om man bruger vand eller fedtstof.

Så jeg pønser stadig på, om ikke en jeg kender skal til usa, så jeg kan få en meatballer til mindre kødboller.

Spanske kødboller er ellers ret fantastiske. Men jeg sætter så stadig mine store drenge til at forme kødbollerne. Helst Filip, for så bliver de ens og helt perfekte:)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar